رايمون جستجو
پویا ارتباطات امن رایمون | پشتیبانی شبکه
خدمات پشتیبانی

پشتيبانی شبکه


پشتيبانی تمام نيازهای کامپيوتری شما در يک بسته جامع و مقرون به صرفه

به جای درگير شدن با مشکلات فنی بر روی کسب و کار خود متمرکز بمانيد

پشتيبانی شبکه های کامپيوتری رايمون

آرامش را به سازمان خود بازگردانيد!

استفاده از تکنولوژی اگرچه بايد کارها را آسانتر کند اما هميشه اين طور نيست! شايد شما هم از آن دسته افرادی هستيد که در طی روز وقت زيادی را صرف رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می کنيد. ما راهکار مناسبی را برای رويارويی با اين مشکلات در اختيار شما میگذاريم. پشتيبانی شبکه های کامپيوتری يکی از تخصصهای ما در شرکت رايمون است که مورد استقبال شرکتهای متعددی قرار گرفته است.

پشتیبانی شبکه

برخی از خدمات شرکت رايمون در حوزه پشتيبانی شبکه های کامپيوتری شرکتها و سازمانها:

  • بررسی ساختار کلی شبکه های کامپيوتری و رفع ايرادات سخت افزاری و نرم افزاری موجود
  • نصب و پيکربندی سوييچها و فايروالهای شبکه های کامپيوتری
  • نصب و راه اندازی انواع سرورها
  • نصب و راه اندازی ويندوز سرور
  • مجازی سازی سرور با تکنولوژی VMware و Citrix
  • نصب و راه اندازی سرويسهای شبکه کامپيوتری نظير دامين کنترلر، اکتيو دايرکتوری، DHCP ،DNS ،WDS و...
  • راه اندازی سرويس مديريت مصرف اينترنت در شبکه کامپيوتری
  • رفع مشکلاتی نظير کندی و قطعی شبکه های کامپيوتری
  • رفع مشکلات پرينترها و ساير دستگاههای شبکه های کامپيوتری
  • رفع مشکلات روزمره کارکنان در زمينه کامپيوتر، اينترنت و شبکه
  • بررسی وضعيت امنيت اطلاعات در سطح سازمان و بازبينی و پياده سازی دسترسیها به منابع
  • نصب و راه اندازی سامانه های بکاپ گيری از اطلاعات شرکتها با توجه به نوع ديتا


دپارتمان شبکه شرکت رايمون، به عنوان نخستين دپارتمان ايجاد شده در اين شرکت، از سال 1390 به ارائه خدمات متنوع در حوزه پشتيبانی شبکه های کامپيوتری و نگهداری سيستم های وابسته به آن می پردازد. ما به خوبی با نيازهای پشتيبانی شبکه شرکت ها آشنا هستيم و به همين منظور برنامه های متنوعی برای تامين تمامی نيازهای مشتريان خود در اختيار داريم.

طرح پشتيبانی شرکت رايمون، به شما در شناخت نيازهای واقعی در حوزه فناوری اطلاعات و اختصاص بودجه مناسب به اين بخش كمك می كند. اين طرح بخشهای متنوعی از جمله پشتيبانی حضوری، پشتيبانی از راه دور، مشاوره و تامين و نگهداری تجهيزات را در بر می گيرد.

پشتيبانی نرم افزار و سخت افزار، پشتيبانی و نگهداری از سيستم تلفن سانترال و Voip، سيستم دوربين مداربسته و سيستم برق اضطراری (يو پی اس) ؛ از جمله مواردی است که در برنامه های پشتيبانی شبکه های کامپيوتری شرکت رايمون به آن توجه شده و تمامی اين موارد در صورت درخواست مشتريان تحت پوشش پشتيبانی شرکت رايمون قرار می گيرد.

1

پشتيبانی حضوری و دورهای

  • حضور دورهای کارشناس شبکه در زمان مشخص
  • کنترل چک ليستهای پشتيبانی شبکه موجود
  • رفع مشکلات کاربران به صورت حضوری

2

پشتيبانی تجهيزات و امکانات جانبی

  • پشتيبانی سيستم دوربين مداربسته
  • پشتيبانی سيستم تلفن سانترال و Voip
  • پشتيبانی سيستم برق UPS

3

پشتيبانی حضوری در مواقع اضطراری

  • حضور کارشناس پشتيبانی در محل کارفرما در کمتر از 2 ساعت
  • حضور کارشناس تا زمان رفع مشکل ايجاد شده

4

پشتيبانی شبکه از راه دور

  • پاسخگويی به سوالات و مشکلات روزمره کاربران
  • رفع مشکلات کاربران از طريق نرمافزارهای ريموت
  • رفع مشکلات کاربران از طريق تماس تلفنی

تماس با کارشناسان

081-38327692


برای دريافت مشاوره رايگان و بهترين راهکار پشتيبانی آی تی و شبکه شرکت خود با ما تماس بگيريد.

مايليد اطلاعات بيشتری داشته باشيد؟

شبکه های کامپيوتری در اندازه و ابعاد مختلف به بخش جدايی ناپذير تمام کسب و کارهای امروزی تبديل شدهاند و به همين جهت نگهداری درست از آنها هر روز از اهميت بيشتری برخوردار میشود.

عدم توجه و رسيدگی اصولی به زيرساخت های آی تی در مجموعه ها، عملاً شرکت ها را با هزينه های پنهان متعددی مواجه می نمايد. هزينه هايی که عموماً در نگاه اول محسوس به نظر نمی آيند.

قطع شدن سرورها، از دست رفتن ناگهانی اطلاعات مهم شرکت، اتلاف زمان زياد پرسنل به واسطه از کار افتادن سيستم و شبکه کامپيوتری و بسياری موارد ديگر قطعاً در پايان، هزينه های بيشتری را نسبت به پشتيبانی و نگهداری اصولی شبکه و سيستم ها متوجه مجموعه خواهد نمود.

در ادامه سعی ميکنيم پاسخ برخی سوالاتی که در طی سالهای فعاليت خود در زمينه پشتيبانی شبکه با آن مواجه بودهايم را با شما به اشتراک بگذاريم.

اميدواريم اين موارد بتواند راهنمای کوچکی در انتخاب آگاهانه و رفع مشکلات احتمالی مجموعه شما در حوزه زيرساخت آی تی و نگهداری و پشتيبانی شبکه کامپيوتری باشد.

دسترسی از راه دور
  • از آنجايی که يک شبکه کامپيوتری در حالت استاندارد از اجزا و بخشهای مختلفی تشکيل شده است که با توجه به نياز مجموعه سرويسهای مختلفی بر روی بستر آن ارائه می گردد، نگهداری و پشتيبانی اين سرويسها و کارکرد صحيح آنها نياز به افراد متخصصی دارد که با اين موارد به خوبی آشنا باشند.
  • با توجه به اين واقعيت که هر کسب و کاری بايد تنها بر روی اهداف کاری خود متمرکز باشد، عدم به کارگيری پشتيانی شبکه، به صورت اصولی علاوه بر ايجاد دردسرهای روزمره برای کارکنان، موجب اتلاف زمان زياد و هزينههای پنهان فراوانی برای مجموعهها میشود.
  • مانند هر کالا و سرويسی که در هر حوزهای ارائه میشود، خدمات و پشتيبانی بخش مهم و حياتی کارکرد درست و تضمين عملکرد شبکه های کامپيوتری است.
  • چک ليستها و استانداردهای مشخصی در مبحث فنی پشتيبانی شبکه و فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد. کارشناسان پشتيبانی که دورههای فنی مرتبط را گذرانده و دارای مدارک داخلی و بينالمللی در اين حوزه هستند و همچنين تجربههای عملی متعددی را طی سالهای گذشته به دست آوردهاند، به خوبی با اين موارد آشنا هستند و میتوانند علاوه بر نگهداری و پشتيبانی شبکه استاندارد، راهکارهای عملی به منظور استفاده بهينه از امکانات شبکه های کامپيوتری را در اختيار شرکتها و سازمانها قرار دهند.
  • شايد برای شما هم پيش آمده که وسيلهای را سالها در اختيار داريد و پس از مدتها متوجه يک امکان جديد در آن میشويد که شايد اگر آن را قبلا میدانستيد، خيلی جاها به شما کمک می کرد. اين موضوع ممکن است امکانی در اجاق گاز خانگی شما، اتومبيلتان، گوشی همراهی که هر روز از آن استفاده میکنيد و يا هر وسيله ديگری باشد. خيلی از اين موارد را يا به شکل تصادفی کشف میکنيم و يا هنگام صحبت با يک دوست و همکار و آگاهی از تجربه او، متوجه آن می شويم.
  • دليل اين موضوع به نظر ساده است، همه تا حدی درگير کارها و وظايف روزمره خود هستيم که فرصتی برای آگاهی يافتن از اين مسائل نداريم و از طرفی ديگر خيلی وقتها دسترسی به فرد خبرهای که بتواند ما را در اين خصوص راهنمايی کند وجود ندارد.
  • در خصوص شبکه های کامپيوتری و در کل سرويسها و نرم افزارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع تا حد زيادی به همين شکل است. شرکتها کارشان را خيلی اوقات با چند کامپيوتر ساده و يک فلش که مدام دست به دست افراد مجموعه می چرخد، شروع میکنند، با افزايش يافتن تعداد کاربران از يک سو و مواجه با ويروسها، دردسر جابهجايی مدام فايلها، متمرکز نبودن اطلاعات، عدم امکان پيدا کردن فايلی که به سرعت به آن نياز دارند و بسياری از موارد ديگر، مديران مجموعه به دنبال يافتن راهکارهای مناسبتری خواهند بود.
  • مواردی که در اين بين مهم است تا حد زيادی به نوع کسب و کار و نيازهای آن وابسته است. در اين بين اکثر مديران با سوالات متعددی روبه رو هستند:
    • هزينه راه اندازی و پشتيبانی شبکه استاندارد تا چه حد است؟
    • آيا استفاده از يک سرور مرکزی مورد نياز است؟
    • آيا شبکه کابلی پاسخگوی نياز مجموعه است يا بايد از شبکه بیسیم استفاده شود؟
    • آيا میتوانيم از يک کامپيوتر معمولی به عنوان سرور استفاده کنيم؟
    • برای بکاپ گيری اطلاعات چه کاری بايد انجام شود؟
    • ايميلهای کارکنان به درستی ارسال نمیشود و يا ارسالشان به کندی صورت می گيرد. راه حل چيست؟
    • برای آرشيو منظم اطلاعات چه راه حلی وجود دارد؟
    • همه کاربران نبايد به همه اطلاعات دسترسی داشته باشند. برای اين موضوع چه بايد کرد؟
    • برای تقسيم سرعت اينترنت در شرکت چه راه حلی وجود دارد؟
    • برای کنترل ميزان مصرف اينترنت چه می توان کرد؟
    • پرينترهای مجموعه مدام قطع و وصل می شوند علت اين موضوع چيست؟
    • سرعت شبکه بسيار کند است. انتقال اطلاعات در اکثر مواقع به کندی انجام میشود. رفع اين مشکل چگونه است؟
    • آيا میتوان بر روی کامپيوترها محدوديت نصب نرم افزار قرار داد؟
    • آيا میتوان از انتقال اطلاعات شرکت به وسيله فلش درايو جلوگيری کرد؟
    • با وجود آنتی ويروس، اما باز هم سيستمها گاهاً ويروسی می شوند، علت اين موضوع چيست؟
    • و ...
  • اين سوالات و سوالات مشابه زيادی وجود دارد که شايد مدتهاست مجموعه را درگير کرده و عدم به کارگيری راه حل مناسب موجب اتلاف زمان و هزينه مالی زيادی میشود.
  • چيزی که در اين بين مشخص است اين واقعيت است که شبکه های کامپيوتری و سرويسهای موجود در آن میتواند تمامی اين موارد را به خوبی مديريت و کنترل کند.

»بديهی است با استفاده درست از امکانات شبکه های کامپيوتری و آی تی و همچنين نظارت و پشتيبانی منظم و اصولی از طريق به کارگيری يک مشاور و مجری معتبر، تمرکز کسب و کار، بر حوزه اصلی فعاليت خود باقی می ماند و از اتلاف هزينه و زمان جلوگيری به عمل میآيد.

  • پاسخ که قطعاً مثبت است اما اينکه اين کار به چه شکل انجام میشود و شامل چه مراحلی است شايد سوال اصلی باشد.
  • قبل از ورود به بخش پشتيبانی شبکه به طور منظم و دورهای؛ يکی از وظايف اصلی ما در اين بخش بررسی، مشاوره و ارائه راهکار به شرکتهاست. قبل از هر اقدامی بهتر است وضع موجود ارزيابی شده، نيازهای واقعی کسب و کار روشن شود و بهترين و بهصرفهترين راهکارها ارائه گردد.
  • هدف اصلی در رایمون، سادهسازی امور و توجه اصلی به نيازهاست. اصولاً هر چه بيشتر هزينه کنيم به معنای استفاده بهينه از امکانات نيست. موضوع مهم هزينه در بخشهايی است که واقعا مورد نياز است.
  • فرايند کلی اين موضوع در رايمون شامل اقدامات ذيل خواهد بود:
    • شناخت کسب و کار و نيازهای مشتری طی يک يا چند جلسه مشترک.
    • بررسی کامل زيرساخت سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه.
    • ارائه طرح پيشنهادی برای اعمال اصلاحات و تغييرات مورد نياز.
    • ارائه راهکارهای جديد و به روز به صورتی که میتواند به تسهيل فرايندهای کسب و کار مجموعه کمک کند.
    • پيادهسازی اصلاحات در صورت تاييد.
    • ورود به فرايند پشتيبانی و نگهداری شبکه و سرويسهای موجود در قالب يک برنامه جامع و مشخص.
  • در خصوص اصلاحات و راهکارها می توانيم اين موضوع را با دو ديدگاه دنبال کنيم:
    • اصلاحات ضروری که بدون اعمال آنها کل فرايند دچار مشکل میشود و شايد يکی از دلايل اصلی حضور ما، تشخيص مشکلات با اولويت و ريسک بالا برای مجموعه و اقدام برای رفع آنها باشد.
    • اصلاحات و تغييراتی که میتواند فرايندهای کاری را بهينهتر و با سرعت بالاتری مديريت نموده و يا امکانی را در اختيار مجموعه می گذارد که در شرکت های مشابه از آن استفاده می شود. اين موارد برای مجموعههايی است که در پی توسعه و بهروز کردن زيرساخت خود در حوزه شبکه و فناوری اطلاعات و ارتباطات، با توجه به اهداف کسب و کارشان، هستند.
  • پشتيبانی شبکه در شرکت رايمون سابقهای 8 ساله دارد. از اين حيث با توجه به تعدد مشتريان و سرويسهای متنوع ارائه شده طی اين سالها، راهکارهای مناسب برای کسب و کارهای مختلف به خوبی عمل میکنند و فرايند نگهداری و پشتيبانی شبکه شرکت ها در قالب پلنهای مختلف برای مشتريان با نيازهای مختلف ارائه میگردد.
  • شرکت رايمون دارای بستههای پشتيبانی شبکه متفاوت با توجه به نيازهای مشتريان است. فصل مشترک تمام پلنها ترکيب پشتيبانی شبکه حضوری ثابت، پشتيبانی شبکه از راه دور و پشتيبانی شبکه در مواقع اضطرار است. شرکتها میتوانند پشتيبانی از سيستم تلفن سانترال و ويپ و دوربين مداربسته را در بسته پشتيبانی خود به شکل يکپارچه در اختيار داشته باشند.
  • يکی از کارشناسان شرکت رايمون به عنوان ادمين اصلی با شرکت در ارتباط خواهد بود و ارتباط مستقيم با کارشناس به راحتی ميسر خواهد بود. در شرايط عدم دسترسی به کارشناس اصلی در مواقع خاص، کارشناس دوم و سوم که از وضعيت شبکه شرکت مطلع هستند در دسترس خواهند بود و هيچ نياز و تماسی قطعاً بی پاسخ نخواهد ماند.
  • شايد موضوع هزينه مانند هر کار ديگری يکی از دغدغههای اصلی مديران در فضای نگهداری و پيشبردِ يک کسب و کار است. اين موضوع طبيعتاً يک مساله مهم و قابل درک و احترام است.
  • يک مشاوره غلط و يک راهکار نادرست گاهی هزينههای سنگينی را در هر حوزهای میتواند به بار آورد. شبکه های کامپيوتری و در کل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قطعاً از اين مهم جدا نيستند. بسياری از راهکارها و يا حداقل دانستن آنها هزينه زيادی در بر ندارد اما عدم به کارگيری آنها قطعاً اين گونه نخواهد بود.
  • در رابطه با هزينه پشتيبانی شبکه های کامپيوتری با توجه به اينکه پارامترها و نيازهای مختلف در شبکههای مختلف وجود دارد و سرويسهای متعددی در يک شبکه کامپيوتری قابل ارائه است، شناخت نياز و بررسی يکی از اصول اوليه در ارائه خدمات پشتيبانی شبکه و همچنين برآورد هزينه مرتبط است.

»هزينههای پشتيبانی شبکه در شرکت رايمون با توجه به ارائه پلنهای پشتيبانی متنوع و مطابق با نياز واقعی شرکتها کاملاً مقرون به صرفه است. اين موضوع يکی از دغدغههای اصلی ما در طول سالها فعاليت بوده است.

  • پاسخ اين سوال در خصوص نصب و راه اندازی سرويس های شبکه و همچنين رفع ايرادات ، مثبت ؛ و در مورد پشتيبانی شبکه منفی است. شرکت رايمون در بخش خدمات شبکه به ارائه متنوعترين و کارآمدترين سرويسها برای شرکتها و سازمانها میپردازد. فهرست کامل اين موارد را می توانيد در بخش خدمات پسيو شبکه و خدمات اکتيو شبکه ملاحظه فرماييد.
  • از آنجايی که در مورد نگهداری و پشتيبانی شبکه های کامپيوتری، کنترل چک ليستها، بهروزرسانی سرويسها و همچنين نظارت و پيشگيری، از مهمترين آيتمها برای دستيابی به موفقيت است، اصولاً رسيدگی در مواقعی که صرفاً مشکلی در سطح شبکه و سيستمها به وجود میآيد، کارآمد نخواهد بود و از طرفی بسياری از اشکالات پيش آمده، از قبل قابل پيش بينی است و عملاً کارکرد صحيح يک شبکه کامپيوتری نيازمند توجه و رسيدگی تخصصی کارشناسان اين حوزه خواهد بود.


»چالش های فنی را به ما بسپاريد! ما همواره به عنوان پشتيبان شبکه و مشاور آی تی مجموعه شما در کنارتان هستيم. با خيال راحت بر روی کسب و کار خود متمرکز بمانيد...