پسيو شبکه

خدمات پسيو شبکه


ما تمام زيرساخت های لازم برای يک شبکه استاندارد را ايجاد می کنيم

نصب و راه‌اندازی زيرساخت شبکه برای انواع شبکه‌های کابلی و بيسيم

شبکه کابلی

مشاوره، طراحی و اجرای شبکه های کابلی

شبکه‌های کابلی به عنوان یکی از پایدار ترین بسترهای شبکه، بخش عمده‌ای از انتقال دیتا در دنیای امروز را بر عهده دارند. این شبکه‌ها با توجه به نوع کابل و تجهیزاتی که در کنارشان استفاده می‌شود دارای سرعت انتقال دیتا و پهنای باندهای متفاوتی هستند.

شبکه کابلی

خدمات پسیو شرکت رایمون، موارد زیر را در بر می گیرد:

  • نصب و اجرای انواع ترانکینگ و داکت
  • کابل کشی شبکه، تلفن، برق
  • اجرای شبکه‌های مبتنی بر فیبر نوری
  • آرایش انواع رک دیواری و ایستاده
  • نصب پریز شبکه، تلفن، برق
  • نصب انواع پچ پنل
  • ارائه نقشه از بستر کابلی
  • شماره گذاری نودهای شبکه و تست نودها
  • تعویض و ارتقاء شبکه‌های کابلی قدیمی

خدمات پسیو شرکت رایمون، برای شرکت‌های کوچک تا سازمان‌های بزرگ با شبکه‌های گسترده قابل ارائه می‌باشد.



شبکه بیسیم

مشاوره، طراحی و اجرای شبکه های بیسیم

شبکه‌های بیسیم بخش جدا نشدنی از شبکه‌های کامپیوتری‌ اند که استفاده اصولی و انتخاب تجهیزات مناسب می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های اجرایی و در نهایت در اختیار داشتن زیر ساخت شبکه‌ای کار آمد و مقرون به صرفه گردد.

شبکه بیسیم

خدمات شرکت رایمون در حوزه ارتباطات بیسیم موارد ذیل را در بر می‌گیرد:

  • مشاوره در زمینه انتخاب بهترین راهکار بیسیم
  • نصب دکل و تجهیزات بیسیم
  • نصب و راه‌اندازی اکسس پوینت
  • راه‌اندازی شبکه‌های نقطه به نقطه (Point to Point)
  • راه‌اندازی شبکه‌های وایرلس مبتنی بر میکروتیک و ...


شرکت رايمون با در اختيار داشتن تيمی زبده در زمينه راه‌اندازی بستر انواع شبکه‌های کابلی و بيسيم، در بخش خدمات شبکه پسيو خود هر آنچه که برای راه‌اندازی انواع شبکه‌های ارتباطی مورد نياز است در اختيار مشتريان خود می گذارد.

سال‌ها تجربه در زمينه تجهيز و راه‌اندازی انواع شبکه‌های کامپيوتری برای شرکت‌های کوچک و بزرگ و سازمان‌های دولتی و خصوصی متعدد، شرکت رايمون را به يکی از بهترين گزينه‌های واگذاری اين خدمات در سطح کشور تبديل کرده است.

برای دريافت مشاوره و خدمات پسيو شبکه و آگاهی از تعرفه های اين بخش می توانيد از طريق تماس با شماره   08138327692   با کارشناسان ما در ارتباط باشيد.

خدمات پشتیبانی

پشتيبانی شبکه


پشتيبانی تمام نيازهای کامپيوتری شما در يک بسته جامع و مقرون به صرفه

به جای درگير شدن با مشکلات فنی بر روی کسب و کار خود متمرکز بمانيد

پشتيبانی شبکه های کامپيوتری رايمون

آرامش را به سازمان خود بازگردانيد!

استفاده از تکنولوژی اگرچه بايد کارها را آسان‌تر کند اما هميشه اين طور نيست! شايد شما هم از آن دسته افرادی هستيد که در طی روز وقت زيادی را صرف رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می کنيد. ما راهکار مناسبی را برای رويارويی با اين مشکلات در اختيار شما می‌گذاريم. پشتيبانی شبکه های کامپيوتری يکی از تخصص‌های ما در شرکت رايمون است که مورد استقبال شرکت‌های متعددی قرار گرفته است.

پشتیبانی شبکه

برخی از خدمات شرکت رايمون در حوزه پشتيبانی شبکه های کامپيوتری شرکت‌ها و سازمان‌ها:

  • بررسی ساختار کلی شبکه های کامپيوتری و رفع ايرادات سخت افزاری و نرم افزاری موجود
  • نصب و پيکربندی سوييچ‌ها و فايروال‌های شبکه های کامپيوتری
  • نصب و راه اندازی انواع سرورها
  • نصب و راه اندازی ويندوز سرور
  • مجازی سازی سرور با تکنولوژی VMware و Citrix
  • نصب و راه اندازی سرويس‌های شبکه کامپيوتری نظير دامين کنترلر، اکتيو دايرکتوری، DHCP ،DNS ،WDS و...
  • راه اندازی سرويس مديريت مصرف اينترنت در شبکه کامپيوتری
  • رفع مشکلاتی نظير کندی و قطعی شبکه های کامپيوتری
  • رفع مشکلات پرينترها و ساير دستگاه‌های شبکه های کامپيوتری
  • رفع مشکلات روزمره کارکنان در زمينه کامپيوتر، اينترنت و شبکه
  • بررسی وضعيت امنيت اطلاعات در سطح سازمان و بازبينی و پياده سازی دسترسی‌ها به منابع
  • نصب و راه اندازی سامانه های بکاپ گيری از اطلاعات شرکت‌ها با توجه به نوع ديتا


دپارتمان شبکه شرکت رايمون، به عنوان نخستين دپارتمان ايجاد شده در اين شرکت، از سال 1390 به ارائه خدمات متنوع در حوزه پشتيبانی شبکه های کامپيوتری و نگهداری سيستم های وابسته به آن می پردازد. ما به خوبی با نيازهای پشتيبانی شبکه شرکت ها آشنا هستيم و به همين منظور برنامه های متنوعی برای تامين تمامی نيازهای مشتريان خود در اختيار داريم.

طرح پشتيبانی شرکت رايمون، به شما در شناخت نيازهای واقعی در حوزه فناوری اطلاعات و اختصاص بودجه مناسب به اين بخش كمك می كند. اين طرح بخشهای متنوعی از جمله پشتيبانی حضوری، پشتيبانی از راه دور، مشاوره و تامين و نگهداری تجهيزات را در بر می گيرد.

پشتيبانی نرم افزار و سخت افزار، پشتيبانی و نگهداری از سيستم تلفن سانترال و Voip، سيستم دوربين مداربسته و سيستم برق اضطراری (يو پی اس) ؛ از جمله مواردی است که در برنامه های پشتيبانی شبکه های کامپيوتری شرکت رايمون به آن توجه شده و تمامی اين موارد در صورت درخواست مشتريان تحت پوشش پشتيبانی شرکت رايمون قرار می گيرد.

1

پشتيبانی حضوری ‌و ‌دوره‌ای

  • حضور دوره‌ای کارشناس شبکه در زمان مشخص
  • کنترل چک ليست‌های پشتيبانی شبکه موجود
  • رفع مشکلات کاربران به صورت حضوری

2

پشتيبانی تجهيزات و امکانات جانبی

  • پشتيبانی سيستم دوربين مداربسته
  • پشتيبانی سيستم تلفن سانترال و Voip
  • پشتيبانی سيستم برق UPS

3

پشتيبانی حضوری در مواقع اضطراری

  • حضور کارشناس پشتيبانی در محل کارفرما در کمتر از 2 ساعت
  • حضور کارشناس تا زمان رفع مشکل ايجاد شده

4

پشتيبانی شبکه‌ از راه دور

  • پاسخگويی به سوالات و مشکلات روزمره کاربران
  • رفع مشکلات کاربران از طريق نرم‌افزارهای ريموت
  • رفع مشکلات کاربران از طريق تماس تلفنی

تماس با کارشناسان

081-38327692


برای دريافت مشاوره رايگان و بهترين راهکار پشتيبانی آی تی و شبکه شرکت خود با ما تماس بگيريد.

مايليد اطلاعات بيشتری داشته باشيد؟

شبکه های کامپيوتری در اندازه و ابعاد مختلف به بخش جدايی ناپذير تمام کسب و کارهای امروزی تبديل شده‌اند و به همين جهت نگهداری درست از آن‌ها هر روز از اهميت بيشتری برخوردار می‌شود.

عدم توجه و رسيدگی اصولی به زيرساخت های آی تی در مجموعه ها، عملاً شرکت ها را با هزينه های پنهان متعددی مواجه می نمايد. هزينه هايی که عموماً در نگاه اول محسوس به نظر نمی آيند.

قطع شدن سرورها، از دست رفتن ناگهانی اطلاعات مهم شرکت، اتلاف زمان زياد پرسنل به واسطه از کار افتادن سيستم و شبکه کامپيوتری و بسياری موارد ديگر قطعاً در پايان، هزينه های بيشتری را نسبت به پشتيبانی و نگهداری اصولی شبکه و سيستم ها متوجه مجموعه خواهد نمود.

در ادامه سعی مي‌کنيم پاسخ برخی سوالاتی که در طی سال‌های فعاليت خود در زمينه پشتيبانی شبکه با آن مواجه بوده‌ايم را با شما به اشتراک بگذاريم.

اميدواريم اين موارد بتواند راهنمای کوچکی در انتخاب آگاهانه و رفع مشکلات احتمالی مجموعه شما در حوزه زيرساخت آی تی و نگهداری و پشتيبانی شبکه کامپيوتری باشد.

دسترسی از راه دور
  • از آنجايی که يک شبکه کامپيوتری در حالت استاندارد از اجزا و بخش‌های مختلفی تشکيل شده است که با توجه به نياز مجموعه سرويس‌های مختلفی بر روی بستر آن ارائه می گردد، نگهداری و پشتيبانی اين سرويس‌ها و کارکرد صحيح آن‌ها نياز به افراد متخصصی دارد که با اين موارد به خوبی آشنا باشند.
  • با توجه به اين واقعيت که هر کسب و کاری بايد تنها بر روی اهداف کاری خود متمرکز باشد، عدم به کارگيری پشتيانی شبکه، به صورت اصولی علاوه بر ايجاد دردسرهای روزمره برای کارکنان، موجب اتلاف زمان زياد و هزينه‌های پنهان فراوانی برای مجموعه‌ها می‌شود.
  • مانند هر کالا و سرويسی که در هر حوزه‌ای ارائه می‌شود، خدمات و پشتيبانی بخش مهم و حياتی کارکرد درست و تضمين عملکرد شبکه های کامپيوتری است.
  • چک ليست‌ها و استانداردهای مشخصی در مبحث فنی پشتيبانی شبکه و فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد. کارشناسان پشتيبانی که دوره‌های فنی مرتبط را گذرانده و دارای مدارک داخلی و بين‌المللی در اين حوزه هستند و همچنين تجربه‌های عملی متعددی را طی سال‌های گذشته به دست آورده‌اند، به خوبی با اين موارد آشنا هستند و می‌توانند علاوه بر نگهداری و پشتيبانی شبکه استاندارد، راهکارهای عملی به منظور استفاده بهينه از امکانات شبکه های کامپيوتری را در اختيار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دهند.
  • شايد برای شما هم پيش آمده که وسيله‌ای را سال‌ها در اختيار داريد و پس از مدت‌ها متوجه يک امکان جديد در آن می‌شويد که شايد اگر آن را قبلا می‌دانستيد، خيلی جاها به شما کمک می کرد. اين موضوع ممکن است امکانی در اجاق گاز خانگی شما، اتومبيل‌تان، گوشی همراهی که هر روز از آن استفاده می‌کنيد و يا هر وسيله ديگری باشد. خيلی از اين موارد را يا به شکل تصادفی کشف می‌کنيم و يا هنگام صحبت با يک دوست و همکار و آگاهی از تجربه او، متوجه آن می شويم.
  • دليل اين موضوع به نظر ساده است، همه تا حدی درگير کارها و وظايف روزمره خود هستيم که فرصتی برای آگاهی يافتن از اين مسائل نداريم و از طرفی ديگر خيلی وقت‌ها دسترسی به فرد خبره‌ای که بتواند ما را در اين خصوص راهنمايی کند وجود ندارد.
  • در خصوص شبکه های کامپيوتری و در کل سرويس‌ها و نرم افزارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع تا حد زيادی به همين شکل است. شرکت‌ها کارشان را خيلی اوقات با چند کامپيوتر ساده و يک فلش که مدام دست به دست افراد مجموعه می چرخد، شروع می‌کنند، با افزايش يافتن تعداد کاربران از يک سو و مواجه با ويروس‌ها، دردسر جابه‌جايی مدام فايل‌ها، متمرکز نبودن اطلاعات، عدم امکان پيدا کردن فايلی که به سرعت به آن نياز دارند و بسياری از موارد ديگر، مديران مجموعه به دنبال يافتن راهکارهای مناسب‌تری خواهند بود.
  • مواردی که در اين بين مهم است تا حد زيادی به نوع کسب و کار و نيازهای آن وابسته است. در اين بين اکثر مديران با سوالات متعددی روبه رو هستند:
    • هزينه راه اندازی و پشتيبانی شبکه استاندارد تا چه حد است؟
    • آيا استفاده از يک سرور مرکزی مورد نياز است؟
    • آيا شبکه کابلی پاسخگوی نياز مجموعه است يا بايد از شبکه بیسیم استفاده شود؟
    • آيا می‌توانيم از يک کامپيوتر معمولی به عنوان سرور استفاده کنيم؟
    • برای بکاپ گيری اطلاعات چه کاری بايد انجام شود؟
    • ايميل‌های کارکنان به درستی ارسال نمی‌شود و يا ارسالشان به کندی صورت می گيرد. راه حل چيست؟
    • برای آرشيو منظم اطلاعات چه راه حلی وجود دارد؟
    • همه کاربران نبايد به همه اطلاعات دسترسی داشته باشند. برای اين موضوع چه بايد کرد؟
    • برای تقسيم سرعت اينترنت در شرکت چه راه حلی وجود دارد؟
    • برای کنترل ميزان مصرف اينترنت چه می توان کرد؟
    • پرينترهای مجموعه مدام قطع و وصل می شوند علت اين موضوع چيست؟
    • سرعت شبکه بسيار کند است. انتقال اطلاعات در اکثر مواقع به کندی انجام می‌شود. رفع اين مشکل چگونه است؟
    • آيا می‌توان بر روی کامپيوترها محدوديت نصب نرم افزار قرار داد؟
    • آيا می‌توان از انتقال اطلاعات شرکت به وسيله فلش درايو جلوگيری کرد؟
    • با وجود آنتی ويروس، اما باز هم سيستم‌ها گاهاً ويروسی می شوند، علت اين موضوع چيست؟
    • و ...
  • اين سوالات و سوالات مشابه زيادی وجود دارد که شايد مدت‌هاست مجموعه را درگير کرده و عدم به کارگيری راه حل مناسب موجب اتلاف زمان و هزينه مالی زيادی می‌شود.
  • چيزی که در اين بين مشخص است اين واقعيت است که شبکه های کامپيوتری و سرويس‌های موجود در آن می‌تواند تمامی اين موارد را به خوبی مديريت و کنترل کند.

»بديهی است با استفاده درست از امکانات شبکه های کامپيوتری و آی تی و همچنين نظارت و پشتيبانی منظم و اصولی از طريق به کارگيری يک مشاور و مجری معتبر، تمرکز کسب و کار، بر حوزه اصلی فعاليت خود باقی می ماند و از اتلاف هزينه و زمان جلوگيری به عمل می‌آيد.

  • پاسخ که قطعاً مثبت است اما اينکه اين کار به چه شکل انجام می‌شود و شامل چه مراحلی است شايد سوال اصلی باشد.
  • قبل از ورود به بخش پشتيبانی شبکه به طور منظم و دوره‌ای؛ يکی از وظايف اصلی ما در اين بخش بررسی، مشاوره و ارائه راهکار به شرکت‌هاست. قبل از هر اقدامی بهتر است وضع موجود ارزيابی شده، نيازهای واقعی کسب و کار روشن شود و بهترين و به‌صرفه‌ترين راهکارها ارائه گردد.
  • هدف اصلی در رایمون، ساده‌سازی امور و توجه اصلی به نيازهاست. اصولاً هر چه بيشتر هزينه کنيم به معنای استفاده بهينه از امکانات نيست. موضوع مهم هزينه در بخش‌هايی است که واقعا مورد نياز است.
  • فرايند کلی اين موضوع در رايمون شامل اقدامات ذيل خواهد بود:
    • شناخت کسب و کار و نيازهای مشتری طی يک يا چند جلسه مشترک.
    • بررسی کامل زيرساخت سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه.
    • ارائه طرح پيشنهادی برای اعمال اصلاحات و تغييرات مورد نياز.
    • ارائه راهکارهای جديد و به روز به صورتی که می‌تواند به تسهيل فرايندهای کسب و کار مجموعه کمک کند.
    • پياده‌سازی اصلاحات در صورت تاييد.
    • ورود به فرايند پشتيبانی و نگهداری شبکه و سرويس‌های موجود در قالب يک برنامه جامع و مشخص.
  • در خصوص اصلاحات و راهکارها می توانيم اين موضوع را با دو ديدگاه دنبال کنيم:
    • اصلاحات ضروری که بدون اعمال آن‌ها کل فرايند دچار مشکل میشود و شايد يکی از دلايل اصلی حضور ما، تشخيص مشکلات با اولويت و ريسک بالا برای مجموعه و اقدام برای رفع آن‌ها باشد.
    • اصلاحات و تغييراتی که می‌تواند فرايندهای کاری را بهينه‌تر و با سرعت بالاتری مديريت نموده و يا امکانی را در اختيار مجموعه می گذارد که در شرکت های مشابه از آن استفاده می شود. اين موارد برای مجموعه‌هايی است که در پی توسعه و به‌روز کردن زيرساخت خود در حوزه شبکه و فناوری اطلاعات و ارتباطات، با توجه به اهداف کسب و کارشان، هستند.
  • پشتيبانی شبکه در شرکت رايمون سابقه‌ای 8 ساله دارد. از اين حيث با توجه به تعدد مشتريان و سرويس‌های متنوع ارائه شده طی اين سال‌ها، راهکارهای مناسب برای کسب و کارهای مختلف به خوبی عمل می‌کنند و فرايند نگهداری و پشتيبانی شبکه شرکت ها در قالب پلن‌های مختلف برای مشتريان با نيازهای مختلف ارائه می‌گردد.
  • شرکت رايمون دارای بسته‌های پشتيبانی شبکه متفاوت با توجه به نيازهای مشتريان است. فصل مشترک تمام پلن‌ها ترکيب پشتيبانی شبکه حضوری ثابت، پشتيبانی شبکه از راه دور و پشتيبانی شبکه در مواقع اضطرار است. شرکت‌ها می‌توانند پشتيبانی از سيستم تلفن سانترال و ويپ و دوربين مداربسته را در بسته پشتيبانی خود به شکل يکپارچه در اختيار داشته باشند.
  • يکی از کارشناسان شرکت رايمون به عنوان ادمين اصلی با شرکت در ارتباط خواهد بود و ارتباط مستقيم با کارشناس به راحتی ميسر خواهد بود. در شرايط عدم دسترسی به کارشناس اصلی در مواقع خاص، کارشناس دوم و سوم که از وضعيت شبکه شرکت مطلع هستند در دسترس خواهند بود و هيچ نياز و تماسی قطعاً بی پاسخ نخواهد ماند.
  • شايد موضوع هزينه مانند هر کار ديگری يکی از دغدغه‌های اصلی مديران در فضای نگهداری و پيشبردِ يک کسب و کار است. اين موضوع طبيعتاً يک مساله مهم و قابل درک و احترام است.
  • يک مشاوره غلط و يک راهکار نادرست گاهی هزينه‌های سنگينی را در هر حوزه‌ای می‌تواند به بار آورد. شبکه های کامپيوتری و در کل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات قطعاً از اين مهم جدا نيستند. بسياری از راهکارها و يا حداقل دانستن آن‌ها هزينه زيادی در بر ندارد اما عدم به کارگيری آن‌ها قطعاً اين گونه نخواهد بود.
  • در رابطه با هزينه پشتيبانی شبکه های کامپيوتری با توجه به اينکه پارامترها و نيازهای مختلف در شبکه‌های مختلف وجود دارد و سرويس‌های متعددی در يک شبکه کامپيوتری قابل ارائه است، شناخت نياز و بررسی يکی از اصول اوليه در ارائه خدمات پشتيبانی شبکه و همچنين برآورد هزينه مرتبط است.

»هزينه‌های پشتيبانی شبکه در شرکت رايمون با توجه به ارائه پلن‌های پشتيبانی متنوع و مطابق با نياز واقعی شرکت‌ها کاملاً مقرون به صرفه است. اين موضوع يکی از دغدغه‌های اصلی ما در طول سال‌ها فعاليت بوده است.

  • پاسخ اين سوال در خصوص نصب و راه اندازی سرويس های شبکه و همچنين رفع ايرادات ، مثبت ؛ و در مورد پشتيبانی شبکه منفی است. شرکت رايمون در بخش خدمات شبکه به ارائه متنوع‌ترين و کارآمدترين سرويس‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌پردازد. فهرست کامل اين موارد را می توانيد در بخش خدمات پسيو شبکه و خدمات اکتيو شبکه ملاحظه فرماييد.
  • از آنجايی که در مورد نگهداری و پشتيبانی شبکه های کامپيوتری، کنترل چک ليست‌ها، به‌روزرسانی سرويس‌ها و همچنين نظارت و پيشگيری، از مهمترين آيتم‌ها برای دستيابی به موفقيت است، اصولاً رسيدگی در مواقعی که صرفاً مشکلی در سطح شبکه و سيستم‌ها به وجود می‌آيد، کارآمد نخواهد بود و از طرفی بسياری از اشکالات پيش آمده، از قبل قابل پيش بينی است و عملاً کارکرد صحيح يک شبکه کامپيوتری نيازمند توجه و رسيدگی تخصصی کارشناسان اين حوزه خواهد بود.


»چالش های فنی را به ما بسپاريد! ما همواره به عنوان پشتيبان شبکه و مشاور آی تی مجموعه شما در کنارتان هستيم. با خيال راحت بر روی کسب و کار خود متمرکز بمانيد...

شبکه و سرور

مدیریت سرور و شبکه


نصب و راه اندازی تجهیزات و سرویس های مدیریت شبکه و سرور

نصب و پیکربندی انواع سرورها و راه‌اندازی تمامی سرویس‌های مورد نیاز

نصب و پیکربندی سرور

سروری متناسب با نیاز واقعی خود تهیه کنید.

اگر دارای کسب و کار خود هستید و از شبکه های کامپیوتری و امکانات آن استفاده می‌کنید به احتمال بسیار زیاد با چالش خرید سرور مناسب و اینکه تا چه حد باید برای این موضوع هزینه پرداخت کنید مواجه شده‌اید.

بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ شاهد به کارگیری سرورهای متنوعی هستیم که به عنوان نقطه مرکزی سرویس‌دهنده در شبکه به کار گرفته شده‌اند اما سوال اساسی که موجب سردرگمی بسیاری از افراد می‌شود این است:

شما واقعاً برای کسب و کار خود به چه سروری نیاز دارید؟

پیکربندی سرور

شرکت رایمون با سال‌ها تجربه در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع سرورها برای شرکت‌های کوچک و بزرگ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. کاری که ما می‌توانیم در این بخش انجام دهیم به طور خلاصه موارد ذیل را در بر می‌گیرد:

  • ارائه مشاوره و نیاز سنجی دقیق برای انتخاب مناسب‌ترین سرورهای سخت‌افزاری با توجه به بودجه شما
  • نصب و راه‌اندازی انواع سرورهای HP، DELL، SUPERMICR
  • گارانتی تمامی سرورهای ارائه شده برای دوره‌های زمانی مشخص
  • ارتقاء سخت‌افزاری سرورهای موجود به منظور استفاده از امکانات در دسترس
  • نصب و راه‌اندازی نرم‌افزاری سرورها و انجام تمام تنظیمات مورد نیاز
  • پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات راه‌اندازی شده


مجازی سازی سرور

ما به شما در استفاده درست و شناخت بهتر مجازی سازی کمک می‌کنیم.

هر روز بر تعداد شرکت‌هایی که به استفاده از مجازی سازی سرور و دسکتاپ روی می‌آورند افزوده می شود. استفاده از تکنولوژی مجازی سازی به کاهش هزینه‌های بخش فناوری اطلاعات شرکت‌ها و استفاده بهینه از منابع و سخت‌افزارهای موجود کمک می‌کند و موجب کاهش چشمگیر زمان در دسترس نبودن و یا از کار افتادن سرورها می‌شود. به‌علاوه اینکه نظارت و مدیریت سرورهای مبتنی بر مجازی سازی با کیفیت و سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد. با استفاده از مجازی سازی در سرورها به طور مثال اگر شما دارای 4 سرور فیزیکی هستید که بر روی یکی از آن‌ها نرم افزار فروش، بر روی دیگری نرم افزار مالی و بر روی مابقی سرورها نرم افزار اتوماسیون و مدیریت اینترنت نصب شده است، شما می‌توانید به جای تمام این سرورها، از یک سرور که بر روی آن پلتفرم مجازی سازی قرار گرفته است استفاده کنید و این سرورها را به 4 سرور مجازی تبدیل کنید.

خدمات مجازی سازی

شرکت رایمون با سال‌ها حضور در صنعت فناوری اطلاعات در ایران و اجرای موفق پروژه‌های متعدد مجازی سازی در مقیاس‌های کوچک و بزرگ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در این حوزه می‌تواند به عنوان مشاور و مجری پروژه‌های مجازی سازی در کنار شما باشد.

برخی از خدمات شرکت رایمون در این بخش:

  • ارائه مشاوره در زمینه استفاده کارآمد از تکنولوژی مجازی سازی در شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • نصب و راه اندازی زیرساخت‌های مجازی ساز VMWare ESXi ، Microsoft Hyper V ، Citrix
  • انتقال سرورهای فیزیکی موجود بر روی بستر مجازی
  • ارتقاء سرویس‌های مجازی ساز موجود و آپگرید به آخرین نسخه‌های در دسترس
  • پشتیبانی و نگهداری از پلتفرم‌های مجازی ساز


راه اندازی تجهیزات شبکه

صرف هزینه بیشتر به معنای استفاده از مناسب‌ترین راهکار نیست!

شبکه‌های کامپیوتری از بخش‌ها و اجزای متفاوتی تشکیل شده‌اند که کارکرد صحیح این شبکه‌ها ارتباط مستقیم با انتخاب تجهیزات مناسب و انجام تنظیمات اصولی آن‌ها دارد. از جمله این موارد می‌توان به انتخاب بستر شبکه مناسب نظیر کابل استاندارد، تجهیزات بیسیم مناسب، روترها و سوییچ‌ها، فایروال‌ها و ... اشاره کرد.

تجهیزات شبکه

اینکه چه نوع تجهیزاتی انتخاب کنیم و چگونه از تمامی ظرفیت‌های موجود این تجهیزات استفاده کنیم چالش پیش روی بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه داشت این حقیقت است که لزوماً صرف هزینه بیشتر به معنای استفاده بهینه‌تر از امکانات نیست. در طی سال‌های فعالیت خود در حوزه فناوری همچنان با شرکت‌های متعددی روبه رو می‌شویم که علی رغم صرف هزینه‌های بسیار در زمینه IT همچنان با مشکلات بیشماری در کارکرد صحیح تجهیزات و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود مواجه هستند.

کارشناسان دپارتمان شبکه شرکت رایمون در انتخاب و پیاده‌سازی بهترین راهکار در کنار شما هستند.

  • ارائه مشاوره تخصصی در زمینه استفاده از مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین تجهیزات شبکه
  • نصب و راه‌اندازی روترها و سوییچ‌های Cisco ، Mikrotik
  • نصب و راه‌اندازی فایروال‌های سخت‌افزاری Cisco ، Juniper ، Mikrotik


سرویس های مایکروسافت

تصور شبکه‌ای کامپیوتری، بدون حضور مایکروسافت در آن، کمی مشکل است!

یکی از پر کاربرد ترین محصولات نرم‌افزاری مورد استفاده در شبکه‌های کامپیوتری که حتماً تا به حال نام آن را شنیده‌اید ویندوز سرور مایکروسافت است. شرکت مایکروسافت سال‌هاست که به ارائه این نسخه از سیستم عامل‌های خود که ویژه نصب بر روی سرور و به کارگیری در شبکه‌های کامپیوتری است می‌پردازد. سرویس‌های مایکروسافت اکثر نیازهای مدیریتی شبکه اعم از مانیتورینگ، تعیین سطوح دسترسی، اشتراک‌گذاری منابع، مدیریت اینترنت و ... را تامین می‌کند، به گونه‌ای که تصور شبکه‌ای بدون استفاده از این سرویس‌ها تقریباً غیر ممکن است.

سرویس های ماکروسافت

کارشناسان شرکت رایمون سال‌هاست که سرویس‌های شبکه مایکروسافت را در شرکت‌ها و سازمان‌ها در مقیاس‌های کوچک و بزرگ راه‌اندازی و نگهداری می‌کنند.

راه‌کارهای شرکت رایمون در خصوص استفاده بهینه از این امکانات:

  • نصب و راه‌اندازی ویندوزسرور مایکروسافت
  • نصب و راه‌اندازی Active Directory، سرویس های DHCP ،DNS ،WDS ،WSUS
  • نصب و راه‌اندازی Microsoft Exchange Server
  • نصب و راه‌اندازی Microsoft Lync Server
  • نصب و راه‌اندازی Microsoft Fax Server
  • و سایر سرویس‌های مبتنی بر مایکروسافت


ذخیره سازی اطلاعات

پیشگیری بهتر از درمان است!

اگر تا به حال بخشی از اطلاعات مهم شرکت و سازمان خود را از دست داده باشید حتماً اهمیت فراوان تهیه نسخه های به روز اطلاعات مهم را از نزدیک لمس کرده‌اید. دیجیتال شدن اطلاعات در کنار تمام مزایای خود اگر به درستی مدیریت نشود خود می‌تواند به معضلی بزرگ تبدیل شود. موضوع بک آپ گیری اطلاعات و یا تهیه نسخه پشتیبان از آن‌ها موضوعی است که در سطح شبکه‌های کامپیوتری راه ‌کارهای متنوعی دارد. چه شبکه‌‎ای ساده با چند کامپیوتر داشته باشید و یا شبکه‌ای با ده‌ها و صدها کامپیوتر؛ باید مناسب‌ترین راهکار را برای حفاظت از اطلاعات ارزشمند خود به کار گیرید.

ذخیره سازی اطلاعات

کارشناسان ما در دپارتمان شبکه رایمون آماده‌اند تا با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه آخرین راهکارهای بک‌آپ ‌گیری خودکار اطلاعات، به شما در حفظ تمامی اطلاعات مهم کسب و کارتان کمک کنند.

  • ارائه مشاوره تخصصی در خصوص استفاده از مناسب‌ترین راهکار با توجه به بودجه و نیاز شما
  • ارائه راهکارهای بک آپ Off Site ( تهیه نسخ پشتیبان از اطلاعات مهم بر روی فضایی خارج از محل اصلی شرکت )
  • نصب و راه‌‎اندازی انواع سیستم‌های بک‌آپ‌گیری SAN و NAS کمپانی های EMC ، HP ، Seagate ، QNAP
  • نصب و راه‌اندازی انواع سرویس‌های بک‌آپ‌گیری نرم‌افزاری در سطح شبکه
  • بازیابی و ریکاوری اطلاعات از دست رفته


جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تعرفه ها و چکونگی ارائه خدمات این بخش می توانید از طریق تماس با شماره   08138327692   با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته


بهترین دوربین مداربسته برای نیاز خود را انتخاب کنید

راه کارهای تخصصی در زمینه استفاده از کارآمدترین دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ

مشاوره، طراحی و اجرای سیستم دوربین مداربسته آنالوگ

انتخاب دوربین مداربسته مناسب در بازار پرتلاطم این تجهیزات در ایران برای اغلب افراد، به کاری دشوار و پر دردسر تبدیل شده است. اگر تصمیم به نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته گرفته‌اید حتماً با چالش انتخاب نوع مناسب این تجهیزات روبه رو شده‌اید. تنوع برندها و قیمت‌ها موضوعی است که انتخاب را کمی مشکل می‌کند.

دوربین های آنالوگ

دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های رایجی هستند که در بسیاری از اماکن در سطح شهر با آن رو به رو شده‌اید. کیفیت تصویر این دوربین‌ها از سطح قابل قبولی برای نیازهای معمولی کاربران برخوردار است با این حال این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های تحت شبکه و یا همان IP از کیفیت پایین‌تری برخوردارند.

این موضوع که به واقع چه دوربینی و با چه امکاناتی مناسب نیاز شماست چالشی است که بهتر است آن را به متخصصین این حوزه واگذار کنید.

کارشناسان شرکت رایمون می‌توانند در موارد ذیل در کنار شما باشند:

  • ارائه مشاوره در خصوص استفاده از مناسب‌ترین راهکار با توجه به بودجه و نیاز شما
  • نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته و تجهیزات وابسته
  • انتقال تصویر و کنترل از راه دور سیستم‌های دوربین مداربسته


دوربین مداربسته آی پی

مشاوره، طراحی و اجرای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین‌های مداربسته IP یا همان دوربین‌های تحت شبکه دسته‌ای دیگر از دوربین‌های مداربسته هستند که دارای کیفیت بالاتری نسبت به دوربین‌های مداربسته آنالوگ بوده و به تبع آن از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند.

دوربین های تحت شبکه

دوربین مداربسته IP بر روی بستر شبکه و کابل‌هایی که برای شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود کار می‌کند. از این دوربین‌ها به ویژه در مکان‌هایی که نیاز به دقت و کیفیت بالاتر اولویت محسوب می‌شود استفاده می‌گردد. این دسته از دوربین‌های مداربسته نیز از تنوع قیمتی و کیفی گسترده‌ای برخوردار هستند و انتخاب مناسب‌ترین دوربین ارتباط مستقیم با نیاز واقعی شما دارد.

شرکت رایمون با در اختیار داشتن کارشناسان با تجربه و متخصص در حوزه دوربین‌های مداربسته تحت شبکه می‌تواند در این راه کنار شما باشد.

  • ارائه مشاوره برای انتخاب بهترین راهکار
  • نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه و تجهیزات وابسته
  • انتقال تصویر و کنترل از راه دور دوربین مداربسته تحت شبکه
  • نصب و راه‌اندازی اتاق‌های مانیتورینگ


ذخیره سازی تصاویر

ارائه مناسب‌ ترین راه‌ کارهای ذخیره‌ سازی تصاویر در مقیاس‌ های کوچک و بزرگ

ضبط و ذخیره تصاویر دوربین‌های مداربسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در حوزه‌های امنیتی و نظارتی استفاده از دوربین مداربسته بدون سیستم ذخیره سازی مناسب و کارآمد بی‌معنی خواهد بود. DVR در سیستم دوربین مداربسته آنالوگ نامی آشناست. این تجهیزات که درون آن‌ها هارد دیسک هایی با ظرفیت دلخواه تعبیه می‌گردد، ویژه ضبط تصاویر در شبکه دوربین مداربسته آنالوگ می‌باشند. NVR به نوعی همان کار DVR را انجام می‌دهد با این تفاوت که از این تجهیزات برای ذخیره‌ سازی تصاویر در دوربین‌های تحت شبکه استفاده می‌گردد.

دستگاه NVR

موضوع ذخیره‌سازی تصاویر زمانیکه تعداد دوربین‌های موجود زیاد باشد و یا نگهداری تصاویر برای مدتی طولانی مورد نیاز باشد شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد. در بسیاری از این موارد از سیستم‌های ذخیره‌سازی تحت شبکه استفاده می‌گردد، سیستم‌هایی نظیر NAS و SAN که با قابلیت‌های متعدد در حوزه ذخیره ‌سازی اطلاعات، کاربرد فراوانی دارند.

اگر با چالشی در این حوزه روبه رو هستید، کارشناسان ما می‌توانند راه‌کارهای مناسبی را در اختیار شما بگذارند.

  • مشاوره در خصوص راهکارهای ذخیره‌سازی تصاویر
  • نصب و راه‌اندازی انواع تجهیزات DVR و NVR
  • نصب و راه‌اندازی انواع سیستم‌های ذخیره‌سازی SAN و NAS کمپانی های EMC ،HP ،Seagate ،QNAP
  • نصب و راه‌اندازی سرورهای ذخیره‌ساز


پشتیبانی و نگهداری

پس از اجرای پروژه همواره در کنارتان هستیم.

پس از راه‌اندازی هر سیستمی، موضوع نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های راه‌اندازی شده موضوع مهمی است که می‌تواند در استفاده مناسب از سرویس‌های موجود نقش مهمی داشته باشد. این موضوع به دغدغه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده و در بسیاری از مواقع عدم دسترسی به تیم پشتیبان متخصص و خبره که بتواند در کوتاهترین زمان مشکل را شناسایی و برطرف کند مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند.

پشتیبانی و نگهداری

اگر با نحوه کار شرکت رایمون آشنا باشید حتما پلن‌های متنوع پشتیبانی ما را می‌شناسید. در شرکت رایمون تمامی خدمات دارای پشتیبانی مطابق با نیاز مشتریان است و کارشناسان ما در هر لحظه آماده پاسخگویی هستند.

برای آشنایی با سیستم جامع پشتیبانی شرکت رایمون، می‌تواند صفحه پشتیبانی شبکه را ملاحظه فرمایید.



جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر یک از موارد مورد نظرتان می توانید با کارشناسان ما از طریق خط   08138327692   و یا مکاتبه با آدرس   Info@RaymonSafe.ir   در ارتباط باشید.

سیستم های تلفنی

سیستم های تلفنی


نصب و راه اندازی انواع سیستم‌های تلفنی نظیر سانترال و VOIP

پیاده سازی شبکه تلفن داخلی

سانترال

مدیریت ارتباطات داخلی و خارجی شرکت ‌ها و سازمان ‌ها

چه شرکت کوچک و تازه تاسیسی باشید، یا شرکتی بزرگ، برقراری ارتباط داخلی بین پرسنل بخش‌های مختلف شرکت و همچنین برقراری تماس با خارج از فضای شرکت، شما را ملزم به استفاده از سیستم‌های تلفنی که عموما آن‌ها را با نام سانترال می‌شناسند، می‌نماید.

سانترال

در زمینه استفاده از دستگاه‌های سانترال، قطعاً، شناخته شده ‌ترین دستگاه‌های حال حاضر در ایران، سانترال‌های پاناسونیک و تلفن‌های آن است. دستگاه‌های سانترال پاناسونیک می‌تواند نیاز شرکت‌های کوچک تا بزرگ را تامین کند.

دستگاه‌های سانترال می‌توانند قابلیت‌های متعددی در حوزه تماس‌های تلفنی در اختیار شما بگذارند. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم پاسخگویی خودکار، ثبت شماره تماس گیرنده، انتقال تماس به داخلی یا شماره خارجی دلخواه، هدایت فکس‌ها به دستگاه فکس، ایجاد محدودیت زمان مکالمات، استفاده از تلفن به عنوان درب بازکن و ... اشاره نمود.

شرکت رایمون در زمینه خدمات سانترال، می‌تواند نسبت به راه‌اندازی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، برای سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ اقدام نماید.



VOIP

سرویس ‌های انتقال صدا بر روی بستر شبکه

اگر شرکتی با دفاتر و شعب متعدد در سطح شهر، کشور و یا حتی خارج از کشور را مدیریت می‌ نمایید و به دنبال مقرون به صرفه‌ترین و مناسب‌ ترین راهکار برای کاهش هزینه‌های تماس درون سازمانی خود هستید، احتمالا با نام سیستم های تلفنی مبتنی بر آی‌پی و یا همان Voip غریبه نیستید.

Voip

سرویس Voip به انتقال صوت بر روی بستر IP می ‌پردازد و از جمله مزایای آن می ‌توان به کاهش هزینه‌های ارتباطی و انتقال با کیفیت صدا بر روی بستر شبکه اشاره نمود.

در زمینه راه‌اندازی سرویس‌ های Voip، خدمات ما موارد ذیل را در بر می‌گیرد:

  • نصب و راه‌اندازی سرویس‌ های Voip با استفاده از تکنولوژی ‌های سیسکو
  • نصب و راه‌اندازی سرویس‌های Voip با استفاده از نرم‌افزار الستیکس
  • نصب و راه‌اندازی سرویس‌های Voip با استفاده از تجهیزات پاناسونیک


پشتیبانی و نگهداری

پس از اجرای پروژه همواره در کنارتان هستیم

پس از راه اندازی هر سیستمی، موضوع نگهداری و پشتیبانی از سرویس های راه اندازی شده موضوع مهمی است که می تواند در استفاده مناسب از سرویس های موجود نقش مهمی داشته باشد. این موضوع به دغدغه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده و در بسیاری از مواقع عدم دسترسی به تیم پشتیبان متخصص و خبره که بتواند در کوتاهترین زمان مشکل را شناسایی و برطرف کند مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند.

پشتیبانی و نگهداری

اگر با نحوه کار شرکت رایمون آشنا باشید حتما پلن های متنوع پشتیبانی ما را می شناسید. در شرکت رایمون تمامی خدمات، دارای پشتیبانی مطابق با نیاز مشتریان است و کارشناسان ما در هر لحظه آماده پاسخگویی هستند.

برای آشنایی با سیستم جامع پشتیبانی شرکت رایمون، می‌تواند صفحه پشتیبانی شبکه را ملاحظه فرمایید.



تماس با رایمون

۰۸۱-۳۸۳۲۷۶۹۲


برای دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.